Verdens viktigste budskap spres

Budskapet om Jesus har hatt en lang veg å dra. Nå er det snart ved jorden ender, skriver Sten Sørenen i månedens leder.

 

Budskapet om Jesus som frelser har hatt en lang veg å dra før det kom hit til oss. Det har vært offer og lidelse underveis – men det har også vært jubel og vekkelse. Det har vist seg at evangeliet har hatt en utrolig sprengkraft – og nå er det på tur til å nå helt til jordens ender.

Budskapet om Jesus som frelser er MYE mer enn ord – det er en livsforvandlende kraft.

Dette er hva vårt nye liv skal dreie seg om: «Dere skal få kraft når Den Hellige Ånd kommer over dere. Og dere skal være vitner om Meg i Jerusalem, i hele Judea og Samaria, og helt til jordens ende.»

Den Hellige Ånd hjelper oss til å dele troen med andre. Vi trenger jo ikke noe særlig kraft fra Den Hellige Ånd til å sitte i kirken. Men skal vi bevege oss utenfor kirken og være Jesu etterfølgere der, trenger vi Åndens hjelp.

Det var på Øvresalen det hele startet. I Apostlenes gjerninger ser vi hvordan disiplene gikk ut i sin verden. Tenk om de hadde forblitt på Øvresalen? Kallet vårt er ikke å bruke all vår tid i kirken, men å ta Jesus med oss ut i «vår» verden.

La oss være etterfølgere av Jesus og se verden med Hans øyne og hjerte, og fortelle at det finnes håp og framtid for alle hos Jesus. Jesusvitnesbyrdet må ut.

Vi må ikke glemme bønnen og vår indre oppbyggelse, men det MÅ ikke stoppe der. Menigheter og kristne har i flere generasjoner utviklet en tradisjon om at vi skal ha kristentroen vår for oss selv. Vi skal liksom ikke være til bry. Så kan det hende at vi må litt ut av komfortsonen – men Gud har lovet oss både kraft og visdom. Å fortelle andre om hva Jesus betyr for oss – kan være livreddende.

Nettopp din historie – kan gi håp og interesse for et annet menneske å nærme seg sin Frelser. Du kan ha en nøkkelposisjon akkurat der du jobber og der du bor. Selvfølgelig trenger vi Den Hellige Ånds styrke og hjelp.

Ikke glem at du er med i Guds Menighet som brer seg med en voldsom kraft utover vår jord – fordi Jesus lever og fordi – Gud har lovet at Han vil virke med og gjøre tegn og under. Og det største under på jord er å få bli et Guds barn!

Jeg har forventing til det nye året! Må Gud få bruke oss alle!

 

Kilde: Troens Bevis bladet, Januar 2022.

Bli inspirert av trosstyrkende historier og nytt fra misjonsfeltene.
Få Troens Bevis bladet gratis i postkassen.



 

Gi en gave til misjonsarbeidet!

Se siste nyheter