KINA: Halve landsbyen frelst etter bønnesvar

Familien til Ah Phu var desperate. Avlingene hadde feilet flere år på rad, og de hadde ikke nok mat. Deres siste håp var bønnene til den innfødte evangelisten som kom på besøk.


Jeg heter Ah Phu og familien min og jeg bor i en landsby. Vi dyrker mais og poteter på vårt lille stykke med jord. Familien vår dyrker disse avlingene for å tjene til livets opphold. Men hvert år har mais og poteter blitt ødelagt av insekter. Vi jobbet så hardt, men vi kunne bare høste 30 % og 70 % da resten av avlingene ble spist av insektene. Vi prøvde å stoppe disse insektene på mange måter, men mislyktes. Vi ble frustrerte og triste da det ble veldig vanskelig for oss å overleve uten nok mat å spise. Vi hadde ikke noe annet å leve av bortsett fra avlingene.

En dag ble jeg invitert av en av vennene mine til huset hans i landsbyen. Han hadde fått besøk av en kristen evangelist som ville fortelle om den levende Gud. Da jeg møtte denne evangelisten, følte jeg en sanksjon inne i meg. Jeg ble så rørt av budskapet hans. Jeg inviterte deretter denne evangelisten til å besøke familien min.

Han sa villig: “Ja!” og ble med meg hjem.
Evangelisten, No Li Ye*, spurte meg: “Er du kristen?”.
Jeg sa: «Nei, vi er åndetilbedere. Vi har tilbedt åndene siden vi ble født.»

Så begynte evangelisten å fortelle om Jesus Kristus som frelser og skaperen av hele universet. Min kone og jeg ble dypt beveget og overbevist av hans ord. Det førte til at vi tok imot Jesus Kristus som vår personlige frelser.

Vi hadde også muligheten til å dele problemet vårt med insekter i avlingene våre med evangelisten, og han ba for familien og gården vår.

Etter at vi tok imot Herren Jesus Kristus som vår personlige Frelser, begynte vi å se mange gode ting skje i familien vår. Før pleide jeg og kona å krangle med hverandre og vi ble nesten skilt flere ganger. Men nå har vi begynt å oppleve glede og fred med hverandre og i familien vår. Vi kastet alle åndetingene i huset ut og brente dem alle opp. Det er ingen vei tilbake!

En uke senere dro min kone og jeg ut på jordet vårt og ba om at det skulle bli fruktbart. Vi trodde og stolte på Herren.
Siden den gang har en av de mest fantastiske tingene skjedd: alle insektene forlot avlingene våre og har aldri kommet tilbake igjen! Gud tok dem bort og avlingene våre er nå 100 % vellykket! Vi har mer enn nok mat å spise; vi kan nå også dele med fattige familier i landsbyen vår.

På grunn av dette miraklet har halvparten av landsbybefolkningen kommet til tro.
Vi gleder oss og takker den levende Gud. Vi tilber og priser denne Gud som skapte himmel og jord. En innfødt evangelist underviser og hjelper oss til å vokse i troen.

Vennligst be for at hele landsbyen vår skal komme til tro. Vi har fortsatt mange ikke-troende, og vi ønsker at hver enkelt person i landsbyen vår skal bli frelst.
Det er ingen vei tilbake etter å ha blitt kjent med Jesus!

Troens  Bevis støtter i dag ca 1200 innfødte evangelistet i Sørøst-Asia og Vest-Afrika. Deriblant 136 i Kina.  Målet er å kunne  sende ut 5000 innfødte evangelister!

Derfor har vi i år startet en aksjon som heter Én hver dag.  Aksjonen ble startet under Sommerstevnet i juli, og målet er å sende ut 365 nye evangelister i løpet av dette året.  Klarer vi dette, blir det ny misjonsrekord i Norge!!! Vil du være med på dette? Vi sender ut evangelistene fordi de forvandler liv. De bringer håp og gode nyheter til mennensker som aldri har hørt at de er elsket av Gud, eller at deres liv har evighetsverdi.

Les mer om aksjonen her.

Kilde: Troens Bevis bladet, desember 2021.

Få Troens Bevis bladet gratis i postkassen.

 

 

 

 



 

Gi en gave til misjonsarbeidet!

Se siste nyheter