Sprer håp blant palestinerne

Flere av Troens Bevis sine misjonærer i de palestinske områdene i Gaza og på Vestbredden forteller om gjennombrudd for evangeliet nå i vår.

 

Jack Y. Sara er pastor for Jerusalem Allience Menighet som holder til i den gamle bydelen i Jerusalem. Han forteller at fjoråret var et hardt år for menigheten, men etter å ha møtt på mange problemer og prøvelser, har ledere i forskjellige menigheter kommet sammen i bønn og faste.

– Vi har søkt Guds ansikt for at vekkelse skulle komme over landet, og etter fem måneder i faste og bønn kom svaret. Mange folk kom og fylte menigheter og kirker for å søke Gud i bønn og faste, flere ba ydmyke bønner og gikk i forbønn for landet, og etter hvert begynte folk å søke Frelse i Jesus Kristus. Siden januar i år har menigheten vært fylt opp av folk som søker Gud. Folket gir seg hen i lovprisning og tilbedelse og mange blir løst fra narkotika og andre avhengighets stoffer, forteller pastoren.

Viktig med kristent nærvær
Under det konstante militære nærværet i Gaza sier pastor Hannah Massad at han ser hvor viktig det kristne nærværet er for å forbedre forholdene de lever under.

– En ting som har rørt ved hjertet mitt er Guds kjærlighet. Han gav meg kjærlighet for mitt folk og alle andre også, sier han.

Massad, som var født i Gaza by, ble pastor for Gaza baptistmenighet i 1987. Hans menighet er den eneste evangeliske menigheten på Gazastripen, som er et område med 1.5 millioner mennesker.

I 2006 bombet en ukjent huset som menighetene deres holdt til i. Store deler av bygningen ble ødelagt, og de måtte leie vakter for å sikre området etter bombingen.

Nylig bygde Gaza baptistmenighet et fem-etasjers hus som huser det eneste offentlige biblioteket på Gazastripen, et møtested for gudstjenester og et kristent mentor-program. Massad sier at programmet har 200 elever, der 99 prosent er muslimer og 75 prosent er svært fattige.

– Jeg ser at Guds kjærlighet for disse folkene gjør at vi klarer å arbeide i dette miljøet og hjelpe dem, sier han.

Sprer håp
En annen av de Troens Bevis sine fire nasjonale misjonærer som virker i de palestinske områdene sier det slik;
– Det er kun ved Guds nåde at vi kan fortsette å forkynne evangeliet til det palestinske folket. Situasjonen her er i sannhet både vanskelig og farlig, men vi når ut til folket med et budskap om håp og en fremtid fra Ham som er over alt og alle.

 



 

Gi en gave til misjonsarbeidet!

Se siste nyheter