Årets Kidzprest – Hans Magne Lia

Som årets Kidzprest har Hans Magne Lia både et stort ansvar og en fantastisk mulighet.

Åtti prosent tar avgjørelsen om å følge Jesus før de fyller 20 år, og av disse igjen tar de fleste den viktige avgjørelsen før de fyller 13. Men selv om det innebærer et stort ansvar, gleder Kidzpresten seg stort.
– Mitt navn er Hans Magne Lia. Jeg er 43 år, fra Vennesla og bor i Fevik, forteller Hans Magne. Jeg studerer for tiden på HLT, Høyskolen for ledelse og teologi, har vært ungdomsleder i ulike menigheter og har lenge vært med i sørlandskirkens barne- og ungdoms arbeid. Jeg har tre fantastiske gutter på 11, 16 og 18 år.
 Jeg har stor respekt for arbeidet Troens Bevis gjør rundt omkring verden. Både deres genuine måter å trene innfødte evangelister på, og måten man når ut på og hjelper folk som trenger det aller mest.

Det er ikke første gangen Hans Magne jobber under Sommerstevnet.
– Jeg har vært medarbeider på Sommerstevnet i Sarons Dal flere ganger, og det er et unikt arbeid som gjøres for store og små. Det å få være leirprest for barn i alderen 11-13 år er en ærefull oppgave. Det er en alder hvor troen formes sterkt, de må begynne å ta egne valg og har stort behov for anerkjennelse. Jeg håper på å kunne inspirere denne gruppen til å leve et “meg og Jesus”-liv. Få dem til å bygge sin egen tro, uavhengig av hva andre gjør. Selvbildet er også viktig. Det å se at man er unik og god som man er, skapt i Guds bilde, sier en veldig inspirert leirprest, som elsker å forkynne og elsker å være på leir!

Men han er likevel tydelig på hvor den viktigste arenaen for å bygge tro er.


– Leir og barnemøter er viktig, det skaper tro, men det viktigste fundamentet legges i hjemmet. For meg har det vært viktig å gjøre troen naturlig i hjemmet. Det er lett for meg og guttene å be og lese sammen og snakke om alle slags temaer innen troen og livet. Jesus er like naturlig som mat, tv og iPad. Jeg har forsøkt å inspirere dem til å bygge sin egen relasjon med Gud, samtidig som vi deler den sammen. Jeg er veldig takknemlig for at de alle elsker Jesus.


Nå skal han være i staben for KidzPlanet, og oppfordrer alle med mulighet til å bli gruppeledere der.
– Å være gruppeleder på KidzPlanet kan jeg anbefale sterkt. Det er virkelig et misjonsoppdrag, og du kan være med å forme evige verdier for disse viktige barna. Mange tar viktige avgjørelser på denne leiren. Det er også utrolig gøy, og du blir med i et felleskap med andre gruppeledere. Det å få være med å tjene og bygge Guds rike på denne måten, er meningsfylt, spennende og midt i Guds hjerte.

Vi treffer han til sommeren – kommer du?

Påmelding til Planetene finner du her.



 

Gi en gave til misjonsarbeidet!

Se siste nyheter