«Takk for at jeg fant Jesus»

De fleste av våre arabiske TV-seere er fremmede for evangeliet, men de blir tiltrukket av Jesu lære og liv.

Mens Miracle Channel fortsetter og kringkaste evangeliet til 400 millioner seere hver dag, fortsetter også seere å gi positive respons på de gode nyhetene. Mange av våre seere bor i lukkede land der de har lite eller ingen tilgang til menigheter eller andre troende. Allikevel forteller seerne oss år etter år at når de blir fylt av fred og tiltrukket av det de ser på skjermen nå de slår på Miracle Channel på TV-skjermen.

Gjennom grundig oppfølging får seere rådgivning og undervisning i sin nye tro når de tar imot evangeliet som følge av å ha sett på programmene. På tross av store utfordringer og forfølgelse de står over dersom de begynner å følge Jesus, ser vi at nye troende gir ikke opp og er villig til å lide mens de ber for dem som forfølger de.

Det er antatt at det nå finnes opp mot fem millioner hemmelige troende i muslimske land.

Her er noe av den siste responsen som fra arabiske TV-seere:

Fra Marokko:
«Jeg er en ny TV-seer av Miracle Channel og er veldig takknemlig for at jeg kan ringe oppfølgingskontoret for bønn og råd, noe som jeg gjør et par ganger i uken. For ett år siden ba dere med meg og jeg tok imot Jesus. Gud har svart våre bønner og nå har også min sønn mottatt Jesus som sin Frelser. Han har fått problemer på skolen fordi han ikke vil gjemme sin nye tro.»  

Fra Bukarest:
«Jeg er veldig takknemlig for TV-programmene deres og for deres bønner. Jeg ser på dere hele tiden!»

Fra Saudi Arabia:
«Hva betyr order frelse? Og hvor kommer denne troen fra?»

Fra Egypt:
«Jeg ble døpt for fem år siden, og jeg har lengtet etter å dele troen min, men jeg er redd.»

Fra Libya:
«Jeg har drømt om korset, og jeg får ikke fred får jeg tegner korset over pannen og ansiktet mitt. Jeg lurer på hvorfor jeg ville drømme noe slikt, jeg har hverken kristne naboer eller venner.»

Fra Egypt:
«Jeg er en muslim, men jeg får visjoner fra Gud. Vær så snill og kontakt meg så jeg kan forstå hva som skjer.»

Saad:
«Før så var religion en plikt som jeg måtte gjøre. Ikke noe som jeg kunne diskutere eller snakke om. Men det var tradisjoner som var negative og som fikk meg til å tenke. Jeg har tenkt mye, og jeg vil gjerne finne frelsen og få fred. Tusen takk for at dere hjalp meg og finne Jesus. Nå tror jeg på han som herre i mitt liv.»
 
Fra Egypt:
«Jeg vil gjerne være en Kristen, hva må jeg gjøre?»
 
Fra Algerie:
«Jeg er 38 år gammel og jeg kommer fra Algerie. Jeg bor sør i landet. Jeg vil ikke skjule for dere at jeg liker kristendommen, men jeg vil ikke forandre livet mitt. Dere vet kanskje hva det vil si å være en kristen i landet mitt. Jeg klarer ikke å konfrontere kulturen rundt meg. Jeg bor på et isolert sted som er kontrollert av religionen. Jeg vil gjerne at dere skal hjelpe meg og forandre livet så jeg kan finne virkelig frihet. Jeg vil så gjerne at mine drømmer om godhet og kjærlighet mellom mennesker skal bli virkelig.»

Miracle Channel hører i snitt fra 15000 til 18000 seere hver eneste måned. Dersom du ønsker å støtte denne tjenesten med en gave, kan du klikke her eller fylle ut skjema nedenfor for å bli fast støttepartner.

{chronoforms}blipartner{/chronoforms}



 

Gi en gave til misjonsarbeidet!

Se siste nyheter