Frelsesvisshet – Verdens største mangelvare

Mandag underviste Thomas Åleskjær om frelsesvisshet, tirsdags kveld holdt han er fantastisk preken om å ha fokus på Jesus og ikke være opptatt med å plassere synd.

– Jeg har mange gode minner her fra dette stedet, men også meget stor forventning til hva som skal skje ut fra Troens Bevis i de kommende år, sier Thomas Åleskjær, nylig innsatt hovedpastor i Oslo Kristne Senter etter sin far Åge.

– Det er synd at vi skal måtte bruke så mye tid på oss selv, når hovedfokuset skal være der ute. Men det fins en mangelvare i verden i dag større enn mangelen på mat, klær og infrastruktur: Det er frelsesvisshet. Dette er verdens største mangelvare i dag, proklamerte Thomas Åleskjær, på sin meget aktuelle bibeltime mandags formiddag.

En romjulskristen
– Det fins en enorm rastløshet i dag, men freden og tilfredsheten fins i Jesus, poengterte Thomas, som fortalte at han i barndommen likte mye bedre romjulen, enn adventstiden. I adventstiden ventet de på det som skulle skje, men i romjulen senket roen og freden seg, og de gledet seg over de gavene de hadde fått.

– Kristenlivet er en romjulsopplevelse. Hemmeligheten er å oppdage det du allerede har fått og glede deg i det, sa Thomas Åleskjær.

Se hva Gud kan gjøre
Thomas fulgte tirsdags kveld opp med en fantastisk preken om å ha fokus på hva Gud kan gjøre i et menneskes situasjon, istedenfor å være opptatt av å plassere synd. Thomas hentet teksten fra Johannes kap. 9:1-3, om mannen som hadde vært blind fra fødselen av.

– Helt siden Adam har mennesker søkt etter å plassere synd. Hvem har syndet? Hvem kan jeg anklage? Hvem kan jeg skylde på i den og den situasjonen?

– Jeg tror det kommer en generasjon som sier at: Alt er mulig for Gud! Mange stiller spørsmål som: Hvorfor har jeg dårlig økonomi? Hvorfor sliter jeg med dårlig helse? Hvorfor er jeg singel når jeg ønsker en partner i livet?

– Mange er opptatt av hva som er galt med dem, eller de legger skylden på andre. Poenget er at alt dette egentlig er irrelevant for hva Gud kan gjøre i din situasjon.

– Jesus er løsningen. Kom til Ham og la Han få åpenbare sine gjerninger på deg, sa Thomas Åleskjær, som i tillegg til møtene i stevnehallen, hadde et forrykende stand-up show i «digg-teltet» mandags kveld.

Se opptak av møtet:

{snippet video|92013}

Se bildene:

{artimageview flickrApiKey=”eeceaffeaa0f86f64a42d81dfa7efec0″ flickr=”Troens Bevis” flickrSet=”72157634674870411/” flickrNumberOfImages=”800″ previewWidth=”400″ caption=”Sommerstevnet 2013″ autoGenerateThumbs=”true” }{/artimageview}

Foto: Nathalie Edvardsen

Vi minner om at alle seminarene og møtene under Stevnet blir sendt direkte på nettsiden til Troens Bevis. Klikk her for web-TV. Møtene vil også bli lagt ut i etterkant på nettsiden. Følg med ved å klikke her.



 

Gi en gave til misjonsarbeidet!

Se siste nyheter