Rapport fra Andamanøyene

Les rapport fra en av våre innfødte evangelister på Andamanøyene.

Som partner kan du bli oppmuntret gjennom å få tilbakemelding fra «din» evangelist og det arbeidet denne står i. Som et eksempel på en slik rapport finner du under en rapport fra vår kontakt på Andamanøyene.

Varughese Mathew er en mann som er ivrig etter å vinne mennesker for Gud, selv de som andre har mistet troen på. Han leder et arbeid som heter ”Indian Christian Fellowship” på de vakre Andamanøyene i Bengalbukta utenfor India. Han har et stort hjerte for å hjelpe mennesker til ånd, kropp og sjel, og flere av de innfødte evangelistene vi støtter er mennesker som en gang var blant de utslåtte. I 2012 har Troens Bevis Verdens Evangelisering trappet opp samarbeidet med Varughese. Her får du høre fra ham direkte.
 
Varm hilsen fra Andamanøyene
Vi fortsetter å takke Gud og be for våre støttepartnere. Takket være dere kan vi gjøre mye for evangeliet her, og tjenesten går frem på en god måte ved Guds nåde. Det er mye spennende som skjer.
 
Pastorene er opptatt med evangelisering og disippelgjøring. Våre evangelister arbeider i distriktene. De utvider stadig sine territorier, på tross av motgang og mye motstand fra folk med annen tro.

Utslåtte blir hjulpet
Folk som responderer på evangeliet blir invitert inn i cellegrupper hvor de blir tatt hånd om og opplært til å vandre i tro. Vi ber sammen for helbredelse og gjenopprettelse. Alkoholisme er et forferdelig problem blant folk her. Vi takker Gud for de mange alkoholikere som har omvendt seg og blitt fri sin avhengighet, og deretter opplever mange at ødelagte familieforhold blir gjenopprettet.
 
Det gjør vondt i hjertet å se så mange mennesker på Andamanøyene helt neglisjert. De er narkomane, psykisk utviklingshemmede og eldre mennesker som har barn som ikke vil ta vare på dem. De ligger i gatene, og blir behandlet verre enn dyr. Men i Guds øyne er de like verdifulle som de som anses som lykkes i livet. Vi har ikke nok økonomi til å nå ut til alle disse menneskene, men her og der plukker vi opp noen og hjelper dem. Det er et utrolig privilegium å se Herrens og vår omsorg forandre disse menneskene.
 
Ulike tjenester
Arbeidet på Andmanøyene startet i 1988 etter en klar tiltale fra Herren. Ut fra ingenting har det vokst frem flere ulike tjenester – alt til Guds ære. Vi har et barnehjem, en bibelskole, et hjem for mentalt syke, men det aller viktigste har vært å starte lokale kirker for å huse og fostre alle menneskene som kommer til tro. Vi ønsker at alle de 546 landsbyene på dette øyriket skal ha en lokal forsamling.
 
Elisabeth
Elisabeth vokste opp i en kristen familie, men i stedet for kjærlighet var det krangel mellom foreldrene som preget familielivet. Det var så ille at faren tok med seg andre damer hjem mens moren var hjemme. Etter noen år forlot moren familien med en annen mann, og faren lot en annen kvinne flytte inn.  Det var ingen kjærlighet å få. Søsknene til Elisabeth giftet seg, men hun selv var i en så dårlig forfatning at hun ikke en gang klarte å gå på skolen. Hun startet et forhold til en gutt, som lovte å gifte seg med henne. Men før det skjedde, ble hun gravid. Gutten forlot henne, og faren og stemoren kastet henne ut av huset etter at hun fødte. Hun flyttet inn til søsteren, men der var også forholdene vanskelig. Hun bestemte seg derfor for å ta livet sitt. En familie som vi pleier å besøke, hørte om hennes desperate situasjon og fortalte oss om det. Pastor Tony og jeg snakket med henne og tok henne og datteren med til vårt misjonssenter. Hun har nå gitt livet sitt til Jesus, og har fått nytt håp.
 
ie-rapport 2 webFaste og bønn
I oktober i år hadde vi 21 dagers faste og bønn på misjonssentret vårt. Hver dag opplevde vi at mennesker ble fylt av Den Hellige Ånd, og flere unge mennesker ga livet sitt til Jesus. En av dem kom fra en sterkt hinduistisk familie, og under lovsangen begynte onde ånder å manifestere seg. Hun har enda ikke blitt helt fri, men det er vår bønn at det skal skje! Vi delte også ut flere bibler til ungdommene under denne tiden.
 
Dåp
Vi døper de som kommer til tro. Det er alltid en stor fest.
 
Guds rike går fram på Andamanøyene
I landsby etter landsby går vi frem, og jeg er opptatt av å oppmuntre evangelistene til å ikke gi opp, selv om de møter motgang. Vi har også begynte å gå til helt nye steder for oss, og vi kan merke at Gud er med. Takk for at dere er med i bønn!

Bli en partner!

Troens Bevis støtter akkurat nå nærmere 1000 innfødte evangelister. Et tall som varierer litt fra tid til tid grunnet utskiftninger o.l., og vi har som mål at antallet skal stige til det dobbelte. For å få det til er vi avhengig av partnere som støtter og som ber om at vi begynner å støtte de som Gud vil vi skal støtte de neste 3-5 årene. Vi ønsker å følge Guds vei og strategi for dette.

For å bli en fast partner kan du fyll ut skjema nedenfor eller gi en enkeltgave ved å klikke her.

{chronoforms}blipartner{/chronoforms}



 

Gi en gave til misjonsarbeidet!

Se siste nyheter