Dette er du som støttepartner med på: Fra Buddha til Jesus!

Hira i Nepal vokste opp i en buddhistisk familie. Men da han en dag leser Buddhas røde bok, får han mange spørsmål. Så treffer han en mann som leser en annen bok. Den har han fått av en av Troens Bevis sine lokale evangelister.


«Mitt navn er Hira Lal Tamang, jeg er 34 år gammel og bor i Bunahi, i Parsa, Nepal. Jeg kommer fra en buddhistisk familie, og jeg trodde på Buddha som herre og fredsgiver.

Da jeg leste vår røde bok om Buddha og hans undervisning, oppdaget jeg at Buddha hadde selv forlatt hjemmet sitt for å søke etter fred i livet sitt. Det gav meg mange nye spørsmål.
Hvordan kunne personen som forlot hjemmet sitt og levde under et tre, gi fred til andre og være en gud for alle skapninger?

Det spørsmålet plaget meg i et par år inntil jeg så en mann lese heftet «Det Nye Liv» i landsbyen vår. Jeg ba ham om å få låne heftet så jeg kunne lese det. Det viste seg at Introkurset Det Nye Liv forklarer Bibelen for oss som ikke har lest den før.

Ingen skal være utelatt for evangeliet. Her tilbyr en lokal evangelist en dame på fortauet Introkurset Det Nye Liv.

 

Da oppdaget jeg at Gud er skaperen av alt og at Jesus er fredsgiveren. Jesus har makt til å tilgi all slags synd.

Da tenkte jeg at dette er sannheten som jeg har søkt etter. Jeg forstod ikke alt jeg leste, og ingen i landsbyen kunne hjelpe meg. Men etter noen dager kom evangelisten som hadde gitt meg heftet, hjem til meg på besøk.

Evangelister som er ute på husbesøk i Nepal.

 

Det var flere av mine spørsmål som han kunne svare på. Samme dag tok jeg imot Jesus som min frelser og Herre. Før jeg tok imot troen på Jesus, var jeg ofte syk. Men etter at jeg begynte å gå i kirken, har jeg ikke de problemene lengre.

Jeg er ikke i tvil om at det jeg hadde søkt svar på i flere år, fant jeg i Jesus.

Vi har ikke en kirke i landsbyen vår, så jeg må gå en mil hver vei til møtene. Nå oppmuntrer jeg alle vennene mine til også å bli med til kirken!»

 

Kilde: Troens Bevis bladet for august, 2024

Bli inspirert av trosstyrkende historier og nytt fra misjonsfeltene:
Få Troens Bevis bladet gratis i postkassen

Vil du være med å gjøre en forskjell ute i misjonsfeltene? 

Støtt arbeidet med en gave

 

 



 

Gi en gave til misjonsarbeidet!

Se siste nyheter