“Jesus er fortsatt den samme”

-Som evangelist er det min oppgave å reise verden rundt og skryte av Jesus, sa Hans Martin Skagestad, Troens Bevis sin egen evangelist,  i talen sin under Sommerstevnet. 

av Harald Mydland

-Vær modig, for Jesus er fortsatt den samme. Verden forandrer seg, og vi forandrer oss alle sammen hele tiden. Forandring er en naturlig del av våre liv, men Jesus er og blir den samme, begynte Hans Martin, og kommenterte den spesielle situasjonen verden har opplevd denne våren med utbredelsen av korona-viruset.

-Jeg er lei av «skjermtilværelsen» og glad for at vi kan komme sammen på møte slik som her i kveld i Sarons Dal-hallen», fortsatte Hans Martin, og siterte fra Hebreerbrevet 13:8 som sier: «Jesus Kristus er i går og i dag den samme, ja, til evig tid», og Åpenbaringen 22:13: ”Jeg er Alfa og Omega, Den Første og Den Siste, Begynnelsen og Enden»

-Bibelen sier at Jesus Kristus er den samme gjennom hele historien, helt til slutt, uavhengig av vår livssituasjon. Han står fast selv om vi kan stå ustøtt noen ganger, poengterte Hans Martin.

Fra null til 800 kristne på 4 dager

Veien, Sannheten og Livet
-Jesus er fortsatt Veien, Sannheten og Livet, slik det står i Johannes 14:6. De fleste av oss har aldri opplevd virkelig en krise i livet. Vi har alltid hatt mat på bordet og de mest nødvendige tingene. Plutselig skjer det noe vi ikke har kontroll på. Noen begynner å stille spørsmålet: Har Gud virkelig kontroll?
-Men selv om vi kan gjennomgå tøffe tider og oppleve usikkerhet i tilværelsen, er Han fortsatt Veien, Sannheten og Livet.

Familien Gulbrandsen var med og ledet lovsangen under Stevnet.

 

Han stiller fortsatt stormer
-Jesus stiller fortsatt stormer, fortsatte Hans Martin, og leste fra Markus 4:35-51 da Jesus stilte stormen på Genesaretsjøen. Disiplene var redde for å drukne, men Jesus var sammen med dem der i båten.
-Hadde det vært sosiale media på den tiden ville de trolig ha lagt ut bilder sammen med Jesus, når det skjedde gode og positive ting, neppe midt i stormen. Det er ikke de negative bildene vi deler med andre. Vi prøver gjerne å dekke over de negative sidene, men livene våre er fulle av krevende ting, understrekte Hans Martin.

Gud griper inn når vi slipper taket
-Gud griper ikke inn før vi slipper taket. Vi har ofte vanskelig for å gi slipp og prøver å ordne opp selv, ikke minst vi mannfolk. Men vi må gå til Ham som vet alt og kjenner oss best.
-Jesus tok alt på korset, våre synder og sykdommer, våre feil og mangler, forkynte Hans Martin, og siterte fra Matteus 11:28 der Jesus sier: «Kom til Meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, og Jeg vil gi dere hvile!»

-Kom til Jesus, Han som gjør alle ting nye. Han har all makt i himmelen og på jorden. Han gjør fortsatt mirakler. Han kjenner våre liv og vet alt. Han venter på at vi skal komme til Ham, Han som gjør det umulige mulig, avsluttet Hans Martin, og oppfordret folk både i salen og på internett til å ta imot Jesus som frelser.

Tilbakemeldinger i ettertid viste at flere unge mennesker tok imot Jesus som frelser denne fredagskvelden.

Se Hans Martin Skagestad sin tale her

Over tusen frelst i Burkina Faso

Vil du være med og støtte misjon?



 

Gi en gave til misjonsarbeidet!

Se siste nyheter