Kinesisk evangelist: Jesus er med oss

En av Troens Bevis sine 93 innfødte evangelister i Kina forteller hvordan  han  opplever Korona-krisen:

“Jeg vil gjerne dele med deg hva som har skjedd siden Korona viruset begynte i Wuhan provinsen i Kina. På grunn av dette viruset har hele nasjonen vært sterkt grepet av frykt. Mange merker frykten både følelsesmessig og mentalt. Veier er stengt, folk tør ikke å gå ut, og ingen vet hva som egentlig skjer.

Det er ingen møter i kirkene eller i husmenighetene. Men midt i denne prøvelsen har evangelistene våre jobbet hardt for å bringe budskapet om frelsens håp til de som lever i frykt.

Vi tror at dette er en øyeåpner for vårt land. Flere av våre evangelister er nå oppe i fjellene og faster og ber for vår nasjon, myndighetene og verdens nasjoner.

Jeg delte nettopp med en ikke-troende venn som jobber for myndighetene. Før når jeg har snakket med han, har han alltid motargumentert med vitenskap og forskning. Men i dag da jeg leste Salme 91 og Jesaja 53, sa han at det rørte ved hjertet hans og gav han håp.

Ved Guds nåde ser vi at mange nå tar imot Jesus som sin frelser. Folk skjønner at det er mange ting myndighetene ikke kan kontrollere. Personlig har jeg fått be med 123 personer som har tatt imot Jesus den siste tiden på grunn av Korona viruset, og 38 ble helbredet for forskjellige ting. Jesus er med oss. Vær så snill å stå sammen med oss så vi kan nå dem som nå er åpne for evangeliet.»

Stå gjerne sammen med Troens Bevis i bønn for de nesten 1200 innfødte evangelistene som får månedlig underhold fra oss. De virker i flere av Asia og Afrikas mest sårbare nasjoner. Dersom du har mulighet til å støtte med en gave er du også med på å forsikre at evangelistene kan fortsette å få underhold gjennom Korana-krisen. 

(Bilde: Flickr, Kina, tatt januar 2020)



 

Gi en gave til misjonsarbeidet!

Se siste nyheter